Logopedia z komunikacją alternatywną
STUDIA PODYPLOMOWE
CEL STUDIÓW
Trzysemestralne studia podyplomowe (niestacjonarne) na kierunku podyplomowe Logopedia z komunikacją alternatywną przygotowują specjalistów w zakresie terapii zaburzeń mowy do pracy w placówkach szkolno – wychowawczych i terapeutycznych. Studia mają na celu uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu budowy i funkcjonowania organów mowy, rozpoznawania i korygowania wad wymowy, kryteriów diagnostycznych oraz metod i form prowadzenia zajęć logopedycznych z dziećmi i młodzieżą z różnymi zaburzeniami mowy.
Po kierunku Logopedia z komunikacją alternatywną będziesz specjalistą w obszarze logopedii i komunikacji, co pozwoli Tobie na znalezienie zatrudnienia jako logopeda m. in. w:
- placówkach przedszkolnych,
- placówkach edukacyjnych,
- placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
- poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
- prywatnych gabinetach logopedycznych.
W programie studiów m. in.:
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej,
- Psychologia rozwojowa i wychowawcza,
- Emisja głosu i dykcja. Autokorekcja,
- Fonologia i fonetyka artykulacyjna,
- Kształtowanie mowy w przedszkolu i w szkole,
- Logopedia praktyczna,
- Medyczne podstawy logopedii,
- Metody badań logopedycznych – podstawy,
- Metodyka w komunikacji alternatywnej,
- Metodyka i warsztat pracy logopedy,
- Metodyka zajęć logopedycznych,
- Pedagogiczne podstawy logopedii,
- Profilaktyka logopedyczna,
- Psychologiczny aspekt działań logopedycznych,
- Terapia logopedyczna zaburzeń artykulacji,
- Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii człowieka,
- Zaburzenia w rozwoju mowy i języka.
PODSTAWA PRAWNA:
Rozporządzenie Ministra Nauki I Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (DZ.U.2019.1450);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U.2017.1575);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U.2019.465)
oraz
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (DZ.U.2010.1487);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U.2017.1643);.
DLA KOGO?
Studia są przeznaczone dla absolwentów studiów wyższych posiadających przygotowanie pedagogiczne:
- osób, które „1) posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej” (DZ.U.2019.1450);
- osób które „2) posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej” (DZ.U.2019.1450);
- nauczycieli, psychologów, pedagogów i innych, spełniający powyższe warunki.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:
- uzyskanie zaliczeń oraz zdanie egzaminów określonych w planie studiów;
- pozytywna ocena z egzaminu dyplomowego;
- uregulowanie opłat za studia, o których mowa w Regulaminie Studiów Podyplomowych.
OPŁATY ZA STUDIA
Opłata miesięczna: 480 zł; semestralna: 2630 zł; jednorazowa: 7400 zł