Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dzieci i młodzieży – od teorii do praktyki
OPIS
Warsztaty ukazujące diagnozę psychologiczno-pedagogiczną dzieci i młodzieży – jej przebieg oraz wykorzystywane narzędzia psychologiczno-pedagogiczne.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z narzędziami, pomocami oraz testami, jakie można wykorzystać podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży.
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna obejmuje szereg metod, testów oraz narzędzi istotnych
w prawidłowym jej przebiegu. Skupia się na holistycznym podejściu do oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży w zakresie uczenia się oraz trudności występujących w tym obszarze.
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w zakresie metod, narzędzi oraz pomocy jakie można zastosować podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży. Poznają rodzaje diagnoz oraz pojęcia, jakimi należy się posługiwać na drodze diagnostycznej. Zdobędą wiedzę
na temat deficytów rozwojowych występujących wśród dzieci i młodzieży z trudnościami
w uczeniu się. Będą mieli także możliwość aktywnego działania tworząc arkusz niezbędny
w procesie diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży.
Program szkolenia
Diagnoza (90 minut)
- Diagnoza – mapa myśli.
- Rodzaje diagnoz – Burza mózgów.
- Dysleksja – próba zdefiniowania pojęcia.
- Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna. Ujęcie holistyczne – dyskusja na temat zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się.
Narzędzia i testy diagnostyczne (60 minut)
- Przykłady narzędzi oraz testów wykorzystywanych podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce.
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w praktyce (90 minut)
- Przykłady arkuszy, opinii psychologiczno-pedagogicznych – analiza etapów.
- Opisy studium przypadków – analiza funkcjonowania dziecka. Próba rozwiązania problemu.
- Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna – próba stworzenia arkusza diagnostycznego.
Metody pracy
- Dyskusja
- Burza mózgów
- Analiza studium przypadku
Prowadząca:
mgr Natalia Martenka
– posiada ponad 14 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi
– pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej jako diagnosta oraz terapeuta dzieci i młodzieży z różnymi wyzwaniami rozwojowymi
– autor i współautor publikacji w zakresie pedagogiki, logopedii i muzyki
– uczestnik wielu szkoleń w zakresie metod aktywizujących
– prelegent podczas konferencji w zakresie kreatywności i twórczości, wsparcia dzieci w procesie uczenia się
– W pracy z dziećmi kieruje się słowami autorstwa Rity Person: „Każde dziecko
zasługuje na mistrza, na dorosłego, który zawsze będzie w nie wierzyć, który rozumie
potęgę dobrych relacji i dopinguje, żeby dać z siebie wszystko.”
MIEJSCE I TERMIN
Termin: 15.04.2025 (wtorek), godzina 10:00-14:00
Miejsce: Szkolenie on-line za pomocą aplikacji Microsoft Teams (uczestnicy otrzymają link do szkolenia)
CENA
140 zł (studenci, absolwenci i pracownicy WSB)
160 zł (osoby spoza Uczelni)
REKRUTACJA
Zapisy na szkolenie odbywają się poprzez >>> FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY<<<
Uwaga! Zgłoszenia przyjmujemy do dnia: 01.04.2025
Osoby, które wypełniły i przesłały formularz zgłoszeniowy, zobowiązane są do wniesienia opłaty za szkolenie przelewem – w ciągu 3 dni od daty otrzymania wiadomości e-mail z informacją potwierdzającą organizację szkolenia w wyznaczonym terminie. Wymaga to od uczestnika przesłania e-maila z potwierdzeniem dowodu wpłaty na adres: [email protected].
Wpłatę za szkolenie należy kierować na konto Uczelni:
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa,
Elizy Orzeszkowej 1, 60-778 Poznań
NIP: 7781423778
Nr konta: 49 1090 1346 0000 0001 1934 6279 z dopiskiem „Imię, nazwisko, tytuł szkolenia”
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w szkoleniu!
Ilość miejsc ograniczona.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
KONTAKT:
e-mail: [email protected]