KURSY I SZKOLENIA
SZKOLENIA Z OBSZARU PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dzieci i młodzieży – od teorii do praktyki

OPIS

Warsztaty ukazujące diagnozę psychologiczno-pedagogiczną dzieci i młodzieży – jej przebieg oraz wykorzystywane narzędzia psychologiczno-pedagogiczne.

 

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z  narzędziami, pomocami oraz testami, jakie można wykorzystać podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży.

 

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna obejmuje szereg metod, testów oraz narzędzi istotnych
w prawidłowym jej przebiegu. Skupia się na holistycznym podejściu do oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży w zakresie uczenia się oraz trudności występujących w tym obszarze.

 

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w zakresie metod, narzędzi oraz pomocy jakie można zastosować podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży.  Poznają rodzaje diagnoz oraz pojęcia, jakimi należy się posługiwać na drodze diagnostycznej. Zdobędą wiedzę
na temat deficytów rozwojowych występujących wśród dzieci i młodzieży z trudnościami
w uczeniu się. Będą mieli także możliwość aktywnego działania tworząc arkusz niezbędny
w procesie diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży.

 

Program szkolenia

 

Diagnoza (90 minut)

 

  • Diagnoza – mapa myśli.
  • Rodzaje diagnoz – Burza mózgów.
  • Dysleksja – próba zdefiniowania pojęcia.
  • Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna. Ujęcie holistyczne – dyskusja na temat zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się.

 

Narzędzia i testy diagnostyczne (60 minut)

  • Przykłady narzędzi oraz testów wykorzystywanych podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce.

 

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w praktyce  (90 minut)

  • Przykłady arkuszy, opinii psychologiczno-pedagogicznych – analiza etapów.
  • Opisy studium przypadków – analiza funkcjonowania dziecka. Próba rozwiązania problemu.
  • Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna – próba stworzenia arkusza diagnostycznego.

 

Metody pracy

  • Dyskusja
  • Burza mózgów
  • Analiza studium przypadku

 

Prowadząca:

mgr Natalia Martenka

– posiada ponad 14 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi

– pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej jako diagnosta oraz terapeuta  dzieci i młodzieży z różnymi wyzwaniami rozwojowymi

–  autor i współautor publikacji w zakresie pedagogiki, logopedii i muzyki

– uczestnik wielu szkoleń w zakresie metod aktywizujących

– prelegent podczas konferencji w zakresie kreatywności i twórczości, wsparcia dzieci w procesie uczenia się

– W pracy z dziećmi kieruje się słowami autorstwa Rity Person: „Każde dziecko

zasługuje na mistrza, na dorosłego, który zawsze będzie w nie wierzyć, który rozumie

potęgę dobrych relacji i dopinguje, żeby dać z siebie wszystko.”

MIEJSCE I TERMIN

Termin: 15.04.2025 (wtorek), godzina 10:00-14:00

Miejsce: Szkolenie on-line za pomocą aplikacji Microsoft Teams (uczestnicy otrzymają link do szkolenia)

CENA

140 zł (studenci, absolwenci i pracownicy WSB)

160 zł (osoby spoza Uczelni)

 

 

 

 

REKRUTACJA

Zapisy na szkolenie odbywają się poprzez >>> FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY<<< 

Uwaga! Zgłoszenia przyjmujemy do dnia: 01.04.2025

 

Osoby, które wypełniły i przesłały formularz zgłoszeniowy, zobowiązane są do wniesienia opłaty za szkolenie przelewem – w ciągu 3 dni od daty otrzymania wiadomości e-mail z informacją potwierdzającą organizację szkolenia w wyznaczonym terminie. Wymaga to od uczestnika przesłania e-maila z potwierdzeniem dowodu wpłaty na adres: [email protected].

 

Wpłatę za szkolenie należy kierować na konto Uczelni:

Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa,

Elizy Orzeszkowej 1, 60-778 Poznań

NIP: 7781423778

 

Nr konta: 49 1090 1346 0000 0001 1934 6279  z dopiskiem „Imię, nazwisko, tytuł szkolenia”

 

Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w szkoleniu!

Ilość miejsc ograniczona.

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

 

KONTAKT:

e-mail: [email protected]

ZOBACZ TAKŻE:

AKTUALNOŚCI:

Nasi Partnerzy