Specjalność: Zarządzanie produktem i marką

STUDIA I STOPNIA

OPIS I PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Zarządzanie produktem i marką to proces planowania, organizowania, realizowania i kontroli działań związanych z wprowadzeniem i utrzymaniem produktów na rynku oraz budowaniem marki na podstawie wymagań, oczekiwań konsumentów oraz zmieniających się warunków rynkowych. Zarządzanie produktem obejmuje cały cykl życia produktu, od jego koncepcji, przez projektowanie, produkcję, wprowadzenie na rynek, aż do wycofania go ze sprzedaży. W ramach zarządzania produktem kieruje się procesami związanymi z badaniami rynkowymi, wyborem odpowiednich cech produktu, takich jak jakość, cena, marka, styl, funkcjonalność itp. oraz planowaniem marketingowym i dystrybucyjnym. Zarządzanie produktem polega również na monitorowaniu i kontrolowaniu wydajności produktu, w tym na uwzględnieniu informacji zwrotnych od klientów, analizie sprzedaży i korekcie działań. Zarządzanie marką natomiast skupia się na budowaniu wartości marki i jej pozycjonowaniu na rynku. Obejmuje to wybór i utrzymanie odpowiedniego wizerunku marki, kreowanie strategii komunikacji, takiej jak reklama, public relations i marketing szeptany, oraz tworzenie wizerunku marki wśród konsumentów i innych interesariuszy. Zarządzanie marką ma na celu budowanie lojalności klientów i tworzenie długoterminowych relacji z klientami poprzez budowanie pozytywnego wizerunku marki i zwiększenie jej wartości dla klientów. W zarządzaniu produktem i marką ważne są także aspekty związane z innowacjami, badaniami rynkowymi, analizą konkurencji oraz zgodnością z normami i przepisami prawnymi. Współpraca z różnymi działami w firmie, takimi jak działy badawczo-rozwojowe, produkcji, marketingu, sprzedaży i finansów, jest kluczowa dla sukcesu zarządzania produktem i marką.

Podejmując studia na specjalności Zarządzanie produktem i marką, student zdobędzie:

  • wiedzę i umiejętności z zakresu budowania wizerunku marki i produktu,
  • umiejętność dokonywania analizy rynku w celach porównawczych,
  • umiejętność tworzenia, wdrażania i utrzymania strategii marketingowych,
  • wiedzę z zakresu psychologii społecznej i psychologii reklamy oraz zachowań konsumenckich,
  • wiedzę na temat narzędzi, metod i technik wpływu społecznego,
  • kompetencje społeczne w zakresie komunikacji interpersonalnej i intrapersonalnej.

 

 

WYBRANE PRZEDMIOTY na specjalności Zarządzanie produktem i marką

  • Budowanie wizerunku produktu i marki
  • Komunikacja wizualna
  • Marketing strategiczny
  • Strategie brandingowe
  • Psychologia stosowana reklamy
  • Prawo konsumenckie
  • Badanie rynku
ZOBACZ TAKŻE:

AKTUALNOŚCI Z POZNANIA:

DOŁĄCZ DO NAS!

Podaj swój mail, abyśmy od czasu do czasu mogli informować Cię o wydarzeniach, ciekawostkach, promocjach, ofertach staży czy propozycjach pracy:

Nasi Partnerzy