Konkurs stażowy NPROFIT

 

Agencja marketingowa NPROFIT zaprasza do udziału w konkursie stażowym wszystkich studentów zainteresowanych pozycjonowaniem oraz reklamą sponsorowaną, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobyć cenne doświadczenie zawodowe.

Aby odbyć dwumiesięczny płatny staż należy przygotować projekt na jedno z dwóch zadań konkursowych.

Zadanie stażowe nr 1. – kategoria SEO

Temat: Działania SEO

Wyobraź sobie, że w Twoim mieście otwiera się nowy serwis rowerowy. Jednym
z pierwszych działań, które poczynili właściciele było stworzenie strony internetowej. Znalazły się na niej takie podstrony jak:

Strona główna Ogólne informacje o firmie i zaproszenie użytkownika do skorzystania
z usług.
O firmie Na podstronie znajduje się historia firmy i opis jej kompetencji.
Usługi Strona prezentuje listę usług, które można zrealizować
w serwisie wraz z cenami.
Kontakt Na podstronie został umieszczony formularz kontaktowy i dane teleadresowe wraz z godzinami otwarcia.

 

Firma chce zacząć pozyskiwać ruch z bezpłatnych wyników dostępnych w wyszukiwarce Google.

  1. Wskaż minimum 10 fraz pod jakimi warto pozycjonować stronę tego serwisu rowerowego w wyszukiwarce (pamiętaj, że serwis działa w Twoim mieście). Napisz,
    w jaki sposób zostały dobrane frazy.
  2. Aktualnie witryna zbudowana jest z 4 zakładek. Jednym z zaleceń, które warto zasugerować klientowi jest rozbudowa strony. W jaki sposób należy rozbudować stronę, aby pozyskać więcej wejść z wyszukiwarki przez osoby zainteresowane ofertą serwisu?
  • Wskaż 5 porad skierowanych do właściciela strony, które pomogą mu samodzielnie poprawić pozycję serwisu w wyszukiwarce.

 

Zadanie stażowe nr 2. – kategoria PPC

Temat: Plan kampanii reklamowej dla internetowego sklepu z zabawkami.

Mamy do czynienia z niedawno otwartym sklepem internetowym z zabawkami. Sam brand sklepu na obecną chwilę nie jest jeszcze rozpoznawalny. W swojej ofercie na stronie, posiada jednak dużo zabawek znanych producentów. Właściciel sklepu chciałby otrzymać propozycję planu kampanii reklamowej w Internecie. Od nas zależy, jakie kampanie będą prowadzone. Klient przekazuje nam 6000 zł budżetu na działania marketingowe (w skali miesiąca).

  1. Z jakich platform skorzystasz, aby promować witrynę klienta, mając do wyboru Google oraz Facebook? Jeśli oba – przedstaw podział budżetu reklamowego między te dwie platformy? Uzasadnij swoje decyzje.
  2. Jeśli w odpowiedzi wyżej wybrałeś Google, przygotuj szybki plan kampanii na platformie Google Ads, z podziałem na poniższe kategorie:
  3. a) kampania tekstowa (Google Search),
  4. b) kampania graficzna (Google Display),
  5. c) kampania produktowa (Google Merchant),
  6. d) kampania wideo (Youtube).

Opisz w skrócie swoją propozycję podstawowej struktury reklam w powyższych kategoriach kampanii, skupiając się przede wszystkim na tym, jakie miałoby być kierowanie (docelowy target) danych kampanii oraz podział budżetu pomiędzy nimi. Uzasadnij swoje wybory. Możesz również nie prowadzić którejś z powyższych czterech kampanii – jeżeli tak zdecydujesz, wyjaśnij powody.

  • W przypadku, gdy w odpowiedzi wyżej wybrałeś Facebooka, przygotuj szybki plan kampanii na tej platformie. Pozostawiamy Tobie dowolność, jeśli chodzi o rodzaje kampanii i ich strukturę. Opisz przede wszystkim:
  1. a) jakie kampanie zostały by utworzone,
  2. b) czy kampanie dzielone były by na grupy, jeśli tak to na jakie,
  3. c) grupy odbiorców dla poszczególnych kampanii/grup,
  4. d) podział budżetu.

Podobnie jak w punkcie 2, postaraj się uzasadnić swoje decyzje.

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem konkursu.