23 marca 2024 r. odbyła się konferencja metodyczna “Jak uczyć lepiej? Humanista wobec wyzwań współczesnej edukacji” organizowana przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Bartoszycach.
Studenci trzeciego roku na kierunku Bezpieczeństwo Publiczne Wydziału Nauk Społecznych z Bartoszyc, reprezentujący Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu, wzięli udział w istotnej dyskusji.
Wydarzenie, które odbyło się w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Bartoszycach, gromadziło nauczycieli przedmiotów humanistycznych z powiatu bartoszyckiego oraz lidzbarskiego, którzy poprzez wykłady stawiali sobie pytanie: jak uczyć lepiej?
W panelu dyskusyjnym “Jak uczyć lepiej? – z perspektywy absolwenta szkoły średniej”, studenci dzielili się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami związanymi z edukacją, co stanowiło unikalną perspektywę opartą na świeżych doświadczeniach szkolnych. Ich udział w debacie nie tylko wzbogacił dyskusję, lecz także zainspirował uczestników konferencji do poszukiwania nowych, skuteczniejszych metod nauczania. Był to doskonały przykład zaangażowania młodego pokolenia w kształtowanie przyszłości edukacji, co podkreślało znaczenie ich głosu. Ich aktywny udział nie tylko wzbogacił debatę, ale także zaowocował konstruktywnymi sugestiami i wnioskami, mogącymi przyczynić się do dalszego rozwoju systemu edukacyjnego.
Warto podkreślić, że udział studentów w dyskusji nie tylko przyniósł korzyści w postaci nowych pomysłów i perspektyw, ale także przyczynił się do budowania mostów pomiędzy światem akademickim a praktyką pedagogiczną.
Konstruktywne sugestie studentów mogą służyć jako cenne wskazówki dla nauczycieli, którzy codziennie stają w obliczu wyzwań związanych z procesem nauczania i uczenia się. Ponadto, zaangażowanie młodych ludzi w takie dyskusje może pobudzać do refleksji nad obecnymi standardami nauczania oraz zachęcać do adaptacji nowoczesnych rozwiązań pedagogicznych, które są bardziej zgodne z oczekiwaniami i potrzebami współczesnych uczniów.
Obecność studentów na konferencji metodycznej stanowiła również potwierdzenie zaangażowania młodego pokolenia w kształtowanie swojej przyszłości oraz przyszłości edukacji.
Poprzez udział w takich wydarzeniach, studenci nie tylko rozwijają swoje umiejętności analityczne i komunikacyjne, ale także uczą się współpracy oraz otwarcia na różnorodne perspektywy. Dlatego też, ich aktywność w takich debatach jest nie tylko ważnym krokiem w kierunku doskonalenia systemu edukacji, ale także inspirującym przykładem dla innych młodych ludzi, zachęcającym ich do aktywnego udziału w życiu społecznym i intelektualnym.