W sobotę 8 stycznia Studenci pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych w Bartoszycach wzięli udział w zajęciach terenowych pn. ,,Na krawędzi wokół pedagogiki”.
W pierwszej części zajęć odbyła się wydziałowa konferencja studencka, podczas której wysłuchać można było prelekcji na wiele ciekawych tematów. Prelegenci wraz ze słuchaczami dyskutowali między innymi o wychowawczym wpływie subkultur, zagadnieniu Internetu będącego narzędziem radzenia sobie z niepełnosprawnością, temacie tolerancji współczesnych Polaków czy wpływie treści przekazywanych przez influencerów i “patoinfluencerów” na dzieci i młodzież.
Po krótkiej przerwie, w ramach przygotowania do debaty oksfordzkiej, Studenci zostali zapoznani z regulaminem oraz zasadami tej jakże trudnej sztuki argumentowania swoich racji; obejrzeli też filmy instruktażowe pokazujące przebieg przykładowych debat. W następnej kolejności zostali podzieleni na dwie grupy zadaniowe, które odpowiedzialne były za wytypowanie mówców, stworzenie strategii debaty oraz opracowanie argumentów za i przeciw tezie ,,Szkoła stoi na krawędzi chaosu”.
Sama debata okazała się pełnym kultury (jak na jej zasady przystało) ekscytującym wydarzeniem, które zaangażowało nie tylko mówców ale i publiczność do burzliwej dyskusji na temat sytuacji w polskim szkolnictwie. Stosunkiem punktów 16 do 14, debatę wygrała drużyna opozycji, która przekonała eksperta i jury, że szkoła nie stoi jednak na krawędzi chaosu.
Obie drużyny – zwycięska, w skład której weszli Iwona MIECZNIKOWSKA, Aneta GERMEL, Paulina LEGUCKA oraz Rafał KOZŁOWSKI oraz ta, której nie udało się przekonać jury do swoich racji w składzie Anna KAJDA, Daria PIEŃKAWA, Karolina WSZOŁA, Magdalena PARDA, zostali nagrodzeni uczelnianymi gadżetami.
Serdecznie dziękujemy wszystkich uczestnikom za obecność, niezwykle ciekawe wystąpienia oraz zaangażowanie we wszystkie dyskusje i ekscytującą debatę. Najbardziej jednak ucieszyło nas to, że znów mogliśmy się spotkać.