Specjalność: Zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia
OPIS I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Dlaczego warto wybrać specjalność: Zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia?
Perspektywy rozwoju ochrony zdrowia w Polsce i sukcesywne przemiany, które w niej zachodzą, powodują konieczność ciągłego kształcenia wyspecjalizowanej kadry menedżerskiej, przygotowanej do zarządzania w jednostkach będących częścią systemu ochrony zdrowia.
Zarządzanie w tego typu instytucjach wymaga interdyscyplinarnego podejścia zarówno pod kątem sprawnej obsługi pacjentów i zapewnienia im wysokich standardów udzielanych usług, jak i samej pracy zatrudnianych w nich osób. Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w odpowiedzi na coraz większe zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów w tym zakresie, proponuje specjalność Zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia czyli innowacyjną specjalizację dającą podstawy do kompleksowego zarządzania pracą placówki medycznej.
Absolwenci tej specjalności zdobywają niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje, które otwierają im drzwi do różnorodnych możliwości kariery w sektorze o rosnącym znaczeniu w kontekście efektywnego i zrównoważonego funkcjonowania systemów opieki zdrowotnej. To zaś sprawia, że specjalność Zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia staje się atrakcyjnym wyborem dla osób zainteresowanych zarówno zarządzaniem, jak i obszarem usług zdrowotnych.
Dlaczego ZARZĄDZANIE W JEDNOSTKACH OCHRONY ZDROWIA?
ZDOBĘDZIESZ SZEROKĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU:
- nauk o zdrowiu, nauk o zarządzaniu, podstaw prawa pracy, kierowania kadrami, uwzględniając uwarunkowania psychologiczne,
- zasad rachunkowości, analizy finansowej, zarządzania przepływami pieniężnymi, budżetowania oraz oceny rentowności i płynności finansowej przedsiębiorstwa,
- podstawowych przepisów prawa pracy dotyczących umów o pracę, wynagrodzeń, urlopów, czasu pracy, zwolnień oraz praw i obowiązków pracowników i pracodawców,
- podstawowych koncepcji i funkcji zarządzania, takich jak planowanie, organizowanie, kontrolowanie i motywowanie, umożliwiających skuteczne kierowanie zespołem i realizację celów organizacyjnych,
- procesów komunikacji, technik aktywnego słuchania, budowania relacji interpersonalnych, rozwiązywania konfliktów oraz skutecznego przekazywania informacji i przekonań,
- teorii wpływu społecznego, takich jak zasada społecznego dowodu czy konformizm, oraz sposobów wykorzystywania tych mechanizmów w działaniach marketingowych, negocjacjach czy budowaniu autorytetu,
- systemów zarządzania jakością, takich jak IOS 9001, oceny i doskonalenia procesów produkcyjnych, usługowych czy obsługi klienta w celu zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług,
- metodologii zarządzania projektami, planowania, realizacji i monitorowania projektów, alokacji zasobów oraz zarządzania ryzykiem w celu osiągnięcia zamierzonych celów projektowych.
TWOJE UMIEJĘTNOŚCI obejmą zdolność do:
- skutecznego wyrażania siebie, zarówno w mowie, jak i w gestach i postawie ciała, oraz budowania profesjonalnego wizerunku, w tym tworzenie spójnego wizerunku online i offline,
- analizy danych finansowych, interpretacji raportów i bilansów, podejmowania decyzji finansowych opartych na analizie wskaźnikowej oraz planowania budżetu i prognozowania wyników finansowych,
- interpretacji umów o pracę, sporządzania dokumentacji kadrowej, rozwiązywania konfliktów z pracownikami oraz przestrzegania norm i standardów prawnych,
- efektywnego planowania, organizowania, kontrolowania i motywowania zespołu, delegowania zadań, podejmowania decyzji zarządczych oraz rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem,
- skutecznego komunikowania się z innymi przy wykorzystywaniu technik aktywnego słuchania, rozpoznawaniu i reagowaniu na emocje innych osób, budowaniu zaufania i tworzenia pozytywnych relacji,
- wykorzystywania strategii perswazyjnych, budowania przekonujących argumentów i efektywnego oddziaływania na innych,
- zapewniania wysokiej jakości produktów lub usług poprzez monitorowanie i doskonalenie procesów produkcyjnych, stosowanie narzędzi i technik zarządzania jakością oraz dbałość o zadowolenie klientów,
- planowania, organizacji i kontrolowania projektów, identyfikowania celów, harmonogramowania działań, alokacji zasobów, rozwiązywania problemów i raportowania postępów w celu skutecznego realizowania projektów.
Zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia i co dalej?
Absolwenci specjalności Zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia realizowanej w ramach kierunku bezpieczeństwo zdrowotne są przygotowani do pracy:
- jako kierownicy placówek medycznych zdolni do zarządzania szpitalami, przychodniami, ośrodkami zdrowia, aptekami lub innymi placówkami medycznymi, nadzorujący ich funkcjonowanie, personel, budżet oraz zapewniając wysoki standard opieki zdrowotnej;
- jako koordynatorzy ds. jakości i bezpieczeństwa pacjenta specjalizujący się w zapewnianiu wysokiej jakości opieki zdrowotnej oraz bezpieczeństwa pacjentów, opracowując procedury, monitorując wyniki i wdrażając działania usprawniające;
- jako specjaliści ds. marketingu zdrowotnego, którzy projektują i wdrażają strategie marketingowe dla placówek medycznych, promują usługi zdrowotne, tworzą kampanie edukacyjne, budują relacje z pacjentami i pozyskują nowych klientów;
- jako konsultanci ds. zarządzania personelem medycznym pomagający w rekrutacji, szkoleniu i ocenie personelu medycznego;
- jako analitycy ds. efektywności operacyjnej, którzy interpretują procesy operacyjne w jednostkach ochrony zdrowia, identyfikują obszary optymalizacji, redukują koszty, poprawiają przepływy pracy i zwiększają efektywność działań;
- jako specjaliści ds. planowania strategicznego, którzy opracowują strategie rozwoju jednostek ochrony zdrowia, analizują trendy rynkowe, przewidują potrzeby pacjentów i kreują długoterminowe cele oraz strategie działania;
- jako specjaliści ds. technologii medycznych, którzy zarządzają wdrażaniem nowych technologii medycznych w placówkach zdrowia, dbają o integrację systemów, szkolenie personelu oraz zapewnienie wysokiej jakości opieki przy użyciu nowoczesnych narzędzi i urządzeń.
Wyżej wymienione stanowiska Absolwenci mogą obejmować zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym.
Uwaga: Stanowiska pracy zajmowane w instytucjach oświatowych wymagają posiadania kwalifikacji pedagogicznych.
AKTUALNOŚCI Z GIŻYCKA: