Specjalność: Logopedia
Dlaczego warto wybrać specjalność: Logopedia?
Logopedia jako dziedzina naukowa odgrywa kluczową rolę w życiu człowieka na wielu płaszczyznach. Jest ważna nie tylko dla poprawy umiejętności komunikacyjnych i eliminacji trudności związanych z mową czy czytaniem, ale ma także istotne znaczenie dla rozwoju osobistego, edukacji, integracji społecznej oraz samorealizacji jednostki. Dzięki pracy logopedów możliwe jest nie tylko lepsze funkcjonowanie w codziennym życiu, ale także pełniejsze uczestnictwo w społeczeństwie i większe szanse na sukces zawodowy.
Wybierając specjalność Logopedia w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa, zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z osobami z różnymi trudnościami komunikacyjnymi, czy specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania. Będziesz mógł pomagać ludziom w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych, co ma istotne znaczenie dla lepszego funkcjonowania i uczestnictwa takich osób w życiu społecznym, edukacyjnym i zawodowym.
Studia na specjalności Logopedia to decyzja, która przyniesie Ci wiele satysfakcji zarówno pod względem osobistym, jak i zawodowym. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom będziesz w stanie poświęcić się pracy na rzecz innych, wspierając ich w procesie rozwoju i pokonywania trudności.
Dlaczego LOGOPEDIA?
ZDOBĘDZIESZ SZEROKĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU:
- podstawowych pojęć, teorii i koncepcji z zakresu logopedii, historii rozwoju tej dziedziny nauki oraz podstawowych technik i metodologii pracy logopedy,
- oceny zdolności komunikacyjnych pacjenta, identyfikacji problemów mowy i języka, oraz stosowania różnych narzędzi diagnozujących,
- technik poprawy dykcji, artykulacji, intonacji oraz umiejętność prowadzenia treningów emisji głosu w celu poprawy płynności i zrozumiałości mowy,
- anatomii i fizjologii narządów mowy, mechanizmów tworzenia dźwięków mowy, oraz związków między funkcjami narządów a zaburzeniami mowy,
- planowania i prowadzenia sesji terapeutycznych,
- stosowania różnorodnych metod terapeutycznych oraz prowadzenia dokumentacji i oceny postępów pacjenta,
- etapów rozwoju mowy u dzieci, identyfikacji typowych i nietypowych wzorców rozwojowych oraz zrozumienia procesów uczenia się języka,
- sposobów zapobiegania trudnościom w mowie poprzez edukację rodziców, nauczycieli i opiekunów, wczesne wykrywanie problemów oraz promowanie zdrowego rozwoju mowy,
- opracowywania indywidualnych planów terapeutycznych,
- stosowania różnorodnych ćwiczeń i technik terapeutycznych oraz prowadzenia sesji terapeutycznych z pacjentami,
- rodzajów trudności i zaburzeń mowy, takich jak dyzartria, jąkanie, czy afazja, oraz diagnozowania, leczenia i wsparcia osób z takimi problemami.
TWOJE UMIEJĘTNOŚCI obejmą zdolność do:
- przeprowadzania kompleksowej oceny komunikacji werbalnej i niewerbalnej, identyfikacja problemów w mowie, języku i głosie oraz formułowanie trafnych diagnoz logopedycznych,
- wykorzystania różnorodnych technik poprawiających dykcję, artykulację, intonację i płynność mowy,
- prowadzenia terapii poprawiającej emisję głosu,
- analizy parametrów głosowych i fonacyjnych oraz świadomość wpływu stanów medycznych na funkcje mowy,
- opracowywania spersonalizowanych planów terapeutycznych,
- stosowania różnorodnych metod do prowadzenia sesji terapeutycznych oraz monitorowania postępów pacjentów,
- identyfikacji ewentualnych odchyleń od normy oraz umiejętność tworzenia programów wspierających rozwój mowy,
- wczesnego wykrywania potencjalnych trudności w mowie,
- edukowania społeczności (np. rodziców, nauczycieli) w zakresie właściwej komunikacji i wspierania rozwoju mowy u dzieci;
- rozpoznawania, klasyfikowania i diagnozowania różnorodnych trudności i zaburzeń mowy (np. dysartria, jąkanie, apraksja mowy) oraz prowadzenia terapii logopedycznej z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb pacjentów,
- motywowania pacjentów i budowania środowiska zaufania.
Logopedia i co dalej?
Absolwenci specjalności Logopedia realizowanej w ramach kierunku pedagogika są przygotowani do pracy:
- jako logopedzi w placówkach oświatowych, medycznych, instytucjach opieki społecznej, w poradniach specjalistycznych, w placówkach rehabilitacyjnych gdzie będą zajmować się zajmując się diagnozą trudności w mowie, języku czy głosie,
- jako pracownicy badawczy zajmujący się prowadzeniem badań naukowych z zakresu logopedii, opracowywaniem nowych metod terapeutycznych, analizą efektywności działań logopedycznych i innowacji w tej dziedzinie;
- w ramach własnej praktyki logopedycznej, przyjmując pacjentów indywidualnych lub grupy, świadcząc usługi diagnozy i terapii mowy, języka oraz głosu.
Wyżej wymienione stanowiska Absolwenci mogą obejmować zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym.
Uwaga: Stanowiska pracy zajmowane w instytucjach oświatowych wymagają posiadania kwalifikacji pedagogicznych.
AKTUALNOŚCI Z GLIWIC: