Dr Lidia HUBER

W 2005 r. zyskała tytuł doktora nauk medycznych, nadany przez Akademię Medyczną im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. W 1979 r. z wyróżnieniem ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Ponadto ukończyła również studia na kierunku historia sztuki UAM, Podyplomowe Studia z zakresu Podstaw Seksuologii a także Podyplomowe Studium Seksuologii Społecznej na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM, zakończone uzyskaniem kwalifikacji specjalisty I stopnia w zakresie Seksuologii Społecznej, oraz Podyplomowe Studium Promocji Zdrowia i Psychoterapii w zakresie Seksuologii na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM.

Posiada uprawnienia egzaminatora OKE w Poznaniu z zakresu egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej, nr 6-01367 z uprawnieniem 346[02]. W latach 1995- 1998 pełniła funkcję psychologa w Studium Doskonalenia Zdolności Poznawczych, przedstawicielstwie w Poznaniu. Odpowiadała za badanie, diagnozę oraz ocenę funkcji poznawczych oraz ich rehabilitację a także poradnictwo dla uczniów z trudnościami w nauce. W latach 1991-1996 pełniła funkcję psychologa w Elano Seating Ltd. w Poznaniu, a od roku 1996 do 1998 w Szkole Podstawowej nr 76 w Poznaniu. W okresie 1999-2006 r. prowadziła prywatną praktykę psychologiczną „ABC Pomoc Dzieciom z Trudnościami w Nauce”, w której diagnozowała i udzielała porad psychologicznych dla dzieci i ich rodziców. Ponadto pełniła również funkcję psychologa w Dziennym Domu Opieki Senior Active w Poznaniu, w którym skupiała się na poradnictwie i pomocy psychologicznej dla osób i ich opiekunów z chorobami demencyjnymi oraz zaburzeniami zachowania. W latach 2019-2021 świadczyła pomoc psychologiczną w Sportowej Szkole Podstawowej nr 14 im. Władysława Łokietka w Poznaniu. Obecnie, od 2021 r. pracuje w Szkole Podstawowej nr 2 w Skórzewie.

Jest autorem programu i szkoleń dla lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, asystentów osób niepełnosprawnych oraz opiekunów rodzinnych w zakresie terapii zaburzeń zachowania i chorób psychicznych osób z otępieniem (we współpracy z European Reminiscence Network). Jest członkiem założyciele Stowarzyszenia Osób i Rodzin na Rzecz Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Psychiatrii Środowiskowej INTEGRACJA, członkiem: Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego

Towarzystwa Seksuologicznego, Polskiego Towarzystwa Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego.

Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa

Seksuologicznego, Polskiego Towarzystwa Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego.

 

Wykaz ważniejszych publikacji:

  1. L. Huber, Badania i działania praktyczne w obszarze poczucia bezpieczeństwa osób starszych i ich opiekunów” w kwartalniku Przegląd Naukowo-Metodyczny Rok XIII Nr 1/2020 (46) ISSN:1899-3524.
  2. L. Huber, Nostalgia jako sposób opisania nudy i jej twórcza rola w budowaniu ludzkich przeżyć” W: Społeczeństwo- kultura – język. Aspekty wybrane. Red. naukowa A.Zbaraszewska, Wyd. Naukowe WSPiA, Poznań 2021, ISBN 978-83-60038-79-6 s 147-161.
  3. L. Huber, Starzenie się zmienia swój charakter potrzeby opiekunów osób starszych również. “Polityka Senioralna”. Magazyn Fundacji ZACZYN 1(2) 2016.
  4. L. Huber, Reminiscencja – powrót do przeszłości jako metoda utrzymania zdolności poznawczych. Magazyn Fundacji ZACZYN 1(2) 2016.
  5. L. Huber, Sytuacja psychospołeczna seniorów i ich opiekunów w wybranych krajach Unii Europejskiej”. W: Znane i nieznane oblicza starości jako obszar wyzwań dla społeczeństw XXI wieku. Red. naukowa M. H. Herudzińska, I. Błaszczak, Wydawnictwo SGGW Warszawa 2016 ISBN 978-837583-707-0 4 pkt.
  6. L. Huber, Dylematy psychologiczne opiekunów osób starszych wynikające z fenomenów okresu późnej dorosłości – ich wpływ na zdrowie i samopoczucie, W: Starzenie się a może długowieczność. Red. naukowa: J. Hoffmann-Aulich, A. Wojciechowska-Łącka, Wyd. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2017.
  7. L. Huber, Opieka psychologiczna dla seniorów i ich opiekunów wyzwaniem dla polityki społecznej. Praca Socjalna nr 5(33) 2017. s. 104-116. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej PL ISSN 0860-3480.

Dorobek dydaktyczny

Wykładowca przedmiotów między innymi: Psychologia kliniczna, Psychiatria, Psychopatologia, Neuropsychologia, Psychologia kliniczna; Psychopatologia, Psychoterapia; Tradycyjna i nowa psychopatologia, Medycyna społeczna i zdrowie publiczne, Indywidualne zaburzenia rozwoju; Problematyka stresu zawodowego; Stres i zaburzenia zachowania; Psychiatria, Wybrane zagadnienia seksuologii; Analiza transakcyjna; Psychologia emocji i motywacji; Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia; Psychologia zdrowia; Polityka społeczna i zdrowotna, Psychologia sądowa i penitencjarna; i in. współautor programu kształcenia i wykładowca w zawodzie asystent rodziny (specjalizacja I i II stopnia) wykładowca na specjalizacji w dziedzinie ochrony zdrowia pracujących dla pielęgniarek (Wielkopolskie Centrum Zdrowia Publicznego) autor programu i szkoleń dla lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, asystentów osób niepełnosprawnych oraz opiekunów rodzinnych w zakresie terapii zaburzeń zachowania osób z otępieniem (we współpracy z European Reminiscence Network).

Praca dydaktyczna m.in. w :

wykładowca  Akademia Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu

wykładowca  Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu

adiunkt  Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu

adiunkt  Collegium da Vinci w Poznaniu

wykładowca prowadzący m. in. psychiatrię w Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej w Elblągu