Pedagogika korekcyjna z socjoterapią
STUDIA PODYPLOMOWE
CEL STUDIÓW
Trzysemestralne studia podyplomowe (niestacjonarne) na kierunku Pedagogika korekcyjna z socjoterapią mają na celu uzupełnienie wiedzy, umiejętności kompetencji z zakresu pedagogiki korekcyjnej i socjoterapii, przygotowują do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania, zaburzeniami emocjonalnymi, edukacyjnym, rozwojowymi oraz dysfunkcjami rodziny. Pedagog / socjoterapeuta poprzez organizowanie spotkań, będzie potrafił dostarczyć uczestnikom zajęć doświadczeń korekcyjnych przeciwstawnych do doświadczeń urazowych, dając możliwość odreagowania negatywnych napięć.
Po kierunku Pedagogika korekcyjna z socjoterapią będziesz posiadać kwalifikacje do pracy nauczyciela – opiekuna, socjoterapeuty, co pozwoli Tobie na znalezienie zatrudnienia m. in. w:
- Ośrodkach profilaktyki i terapii uzależnień,
- Ośrodkach diagnostycznych,
- Ośrodkach adaptacji społecznej,
- Poradniach Psychologiczno – Pedagogicznych,
- Przedszkolach i szkołach specjalnych,
- innych instytucjach pracujących z młodzieżą niedostosowaną społecznie.
W programie studiów m. in.:
- Diagnostyka psychopedagogiczna,
- Diagnoza i terapia w pracy z dziećmi i młodzieżą,
- Dydaktyka specjalna, podstawy pedagogiki specjalnej,
- Elementy interwencji kryzysowej,
- Indywidualne programy w socjoterapii,
- Psychopedagogika rodziny,
- Mikrosocjologia grup rówieśniczych i subkultur,
- Metodyka pracy socjoterapeutycznej,
- Metodyka pracy z osobami niedostosowanymi społecznie,
- Pedagogika czasu wolnego i zabawy,
- Prawne i organizacyjne podstawy socjoterapii,
- Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów profilaktycznych,
- Technologie informatyczne w dydaktyce specjalnej.
Podstawa prawna
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela,
„Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
1.1 Standard ma zastosowanie do kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka: 1) w zakresie: a) edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogiki), b) edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogiki), c) edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, d) pedagogiki leczniczo-terapeutycznej, e) edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, f) edukacji włączającej, 2) w zakresie: a) pedagogiki resocjalizacyjnej, b) logopedii, c) pedagogiki korekcyjnej (terapii pedagogicznej), d) wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – zwanego dalej „zawodem nauczyciela”.
1.13. Kształcenie, o którym mowa w ust. 1.1, może być prowadzone również na studiach podyplomowych. 1.14. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż 3 semestry”
DLA KOGO?
Studia są przeznaczone dla absolwentów studiów wyższych posiadających przygotowanie pedagogiczne:
- osób, które „1) posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej” (DZ.U.2019.1450);
- osób które „2) posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej” (DZ.U.2019.1450);
- nauczycieli, psychologów, pedagogów i innych, spełniający powyższe warunki;
- osób zainteresowanych tematyką, chcących doskonalić swoje kompetencje.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:
- uzyskanie zaliczeń oraz zdanie egzaminów określonych w planie studiów;
- pozytywna ocena z egzaminu dyplomowego;
- uregulowanie opłat za studia, o których mowa w Regulaminie Studiów Podyplomowych.
OPŁATY ZA STUDIA
Opłata miesięczna: 480 zł; semestralna: 2630 zł; jednorazowa: 7400 zł