Procedury zarządzania jakością

W celu zapewnienia jakości kształcenia w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w szczególności wykorzystywane są następujące procedury:

  • procedura hospitacji zajęć – realizowana przez dziekanów w porozumieniu z Centrum Edukacji i Marki;
  • procedura oceny jakości zajęć dydaktycznych,
  • procedura kontroli doraźnej – koordynowana przez Centrum Edukacji i Marki;
  • procedura oceny nauczycieli akademickich na podstawie hospitacji i ewaluacji;
  • procedura rankingu nauczycieli akademickich – realizowana przez dziekanów;
  • metody naprawcze działających struktur i procedur w Uczelni wprowadzane przez osoby funkcyjne nadzorujące realizację procesu zapewnienia jakości kształcenia;
  • procedura określająca zasady dyplomowania obowiązujące w Uczelni, określone w Zasadach Dyplomowania;
  • procedura tworzenia dokumentacji dydaktycznej oraz procedura dotyczącą realizacji procesu dydaktycznego w Uczelni;
  • procedura dotycząca odbywania, dokumentowania i ewaluacji praktyk studenckich;
  • ogólnouczelniane zasady przyznawania nagród pracownikom i studentom w związku
    z osiąganiem wyróżniających się wyników;
  • urlopy i stypendia dla pracowników Uczelni (związane z realizacją prac naukowych) przydzielane na podstawie indywidualnych decyzji rektora;
  • wdrażanie instrukcji badania opinii studentów, dotyczącej obsługi kształcenia w dziekanatach oraz zasad wykorzystania informacji pozyskanych z ankiet przez władze Uczelni w celu udoskonalenia funkcjonowania Uczelni;
  • procedury weryfikacji osiągania zamierzonych efektów uczenia się przez studentów;
  • procedury informowania o efektach uczenia się nauczycieli i studentów;
  • procedury dotyczące interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych;
  • procedury związane z przyjętym profilem praktycznym prowadzonych kierunków;
  • procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów;
  • procedura wydawania dyplomów i świadectw;
  • procedura ewaluacji prac dyplomowych;
  • procedura ewaluacji prac etapowych;
  • procedura przygotowywania i archiwizacji prac etapowych;
  • procedura sprawdzania prac dyplomowych w systemie antyplagiatowym.

Najważniejszym elementem powyższych procedur jest planowanie i wykonywanie działań naprawczych mających na celu wykrycie istniejących nieprawidłowości i ich usunięcie.

ZOBACZ TAKŻE:

AKTUALNOŚCI:

Nasi Partnerzy