POLITYKA JAKOŚCI
(w tym polityka jakości kształcenia)

Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu

Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa kierując się dobrem społecznym, a w szczególności odpowiedzialnością wobec studentów, wykazuje szczególną dbałość o utrzymanie standardów jakości podczas wykonywania zadań związanych z zapewnianiem wysokiej jakości kształcenia zgodnie z Europejskimi Standardami Jakości Kształcenia opracowanymi przez European Network for Quality Assurance in Higher Education.

Uczelnia przyjmuje podejście projakościowe we wszystkich podejmowanych przez siebie działaniach, a także wyznacza cele jakościowe, uznając za swoją powinność ciągłe doskonalenie czynników, objętych procesami wdrożonego Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia, mających wpływ na realizację tych celów. Wszelkie działania Uczelnia podejmuje w trosce o uzyskanie lepszych wyników kształcenia, działalności naukowej i organizacyjnej pracowników i studentów.

W związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 w marcu 2020 r. nadrzędnym celem Uczelni stało się zapewnienie studentom możliwości dalszego studiowania oraz ukończenia studiów przy zachowaniu najwyższych standardów jakości kształcenia poprzez wprowadzenie metod i technik kształcenia na odległość na wszystkich poziomach, kierunkach i formach kształcenia w Uczelni. Działanie Uczelni skupia się na podjęciu szereg kompleksowych działań, aby zagrożenia wynikające z sytuacji pandemicznej nie wpłynęły negatywnie na jakość procesu kształcenia w Uczelni.

 

Nadrzędnymi celami Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa wyrażonymi w polityce jakości są:

  1. realizowanie procesu kształcenia zgodnego z Krajowymi i Europejskimi Ramami Kwalifikacji, w tym z Polską Ramą Kwalifikacji;
  2. skuteczna oraz efektywna realizacja polityki i procedur zarządzania jakością oraz ich dostosowywanie ich do zmieniającej się sytuacji pandemicznej;
  3. stałe zatwierdzanie, monitoring oraz okresowe przeglądanie programów kształcenia i ich efektów;
  4. stałe ocenianie studentów;
  5. zapewnianie wysokiej jakości kadry dydaktycznej;
  6. zapewnianie zasobów do nauki i środków wsparcia dla studentów, w tym narzędzi informatycznych umożliwiających studiowanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2;
  7. publikowanie informacji dotyczących oferty edukacyjnej i procesu kształcenia.

 

Cele te są realizowane poprzez następujące działania:

  1. Przekazywanie studiującym wiedzy opartej na aktualnym stanie nauki oraz najnowszych kierunkach jej rozwoju, w dziedzinach i dyscyplinach badań prowadzonych przez Uczelnię.
  2. Stałe doskonalenie oferty edukacyjnej, dostosowanej do oczekiwań studentów oraz aktualnych tendencji na rynku pracy.
  3. Stałe doskonalenie stosowanych metod dydaktycznych w celu poprawy efektów kształcenia, w tym metod i technik kształcenia na odległość w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 .
  4. Kształcenie i promowanie kadr naukowych.
  5. Angażowanie przedstawicieli studentów do współuczestniczenia w doskonaleniu procesów kształcenia i obsługi administracyjnej, w tym przejściu na zdalną obsługę studentów w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2
  6. Budowanie i szerzenie kultury jakości wśród studentów i pracowników uczelni.
  7. Budowanie systemu gromadzenia i analizowania informacji pozyskiwanych od interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.

 

 

Image module
ZOBACZ TAKŻE:

AKTUALNOŚCI:

Nasi Partnerzy